Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




ul. Oława Białoskórnicza (dawna), Wrocław
Kavikvs: To nie są domy przy Białoskórniczej, tylko przy Nowym Świecie.
Kamienica nr 32 (dawna), ul. Białoskórnicza, Wrocław
Kavikvs: Burgfeld 6.
Strzelnica klubu strzeleckiego (dawna), ul. Kościuszki Tadeusza, gen., Katowice
Jan R: Na mapie z 1926 roku oznaczona jako strzelnica wojskowa.
Reklamy i ogłoszenia, Radków
Zbigniew Waluś: Czyli dopisać do ul. Wąskiej ?
Most Piastowski, Brzeg
foxi: Tadeusz Jurek via FB: Nasz most "wędrowniczek". Niegdyś stał nad Wisłą w Fordonie (dzisiaj dzielnicy Bydgoszczy), a po wojnie trafił do nas nad Odrę.
Ścieżka edukacyjna Zamek Szczerba - Solna Jama
Zbigniew Waluś: Z tymi zoomami mam problem, ale dzięki.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Jan R
MacGyver_74
Rob G.
Rob G.
McAron
krzych[k]
Tony
Paulus,
krzych[k]
Ireneusz1966
Ireneusz1966
Alistair
MacGyver_74
Hellrid
Rob G.
atom
Rob G.
Alistair
atom
atom
atom

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki.... Historia Tramwajów we Wrocławiu
Autor: vratislaviensis°, Data dodania: 2018-02-22 22:02:07, Aktualizacja: 2018-02-22 23:17:02, Odsłon: 2359

"Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki..." to książka, która opowiada o historii wrocławskich tramwajów. Obejmuje swym zakresem całą historię transportu zbiorowego we Wrocławiu. Od omnibusów konnych do czasów współczesnych.

Autor - Tomasz Sielicki barwnie i ciekawie w oparciu o solidny materiał źródłowy prowadzi czytelnika przez historie tramwajów konnych i ich elektryfikację, pierwszych tramwajów elektrycznych, komisji transportowej nadburmistrza Georga Bendera, tworzenie miejskiego przedsiębiorstwa tramwajowego i ostrej konkurencji przewoźników na ulicach Wrocławia. Wspomina o mało znanych faktach jak organizacja komunikacji wokół Hali Stulecia czy istnieniu trolejbusu kursującego do Brochowa. W publikacji opisuje jaki wpływ na rozwój miejskiego transportu miała I wojna światowa oraz następujący po niej kryzys gospodarczy Niemiec, a następnie rozkwit Republiki Weimarskiej i krach na nowojorskiej giełdzie. Wspomina najgorszy czas oblężenia miasta, które w ciągu pierwszych miesięcy 1945 r. doprowadziło do zagłady infrastruktury i taboru

W powojennej rzeczywistości rozpoczyna się nowy rozdział historii komunikacji. Odbudowa realizowana przez polskich pracowników Zakładów Komunikacyjnych Miasta Wrocławia, rozbudowę sieci w kierunku przedmieść, przemalowanie tramwajów na niebiesko, a potem na czerwono, przebudowę układu komunikacyjnego Wrocławia, rozwój komunikacji autobusowej, wymianę taboru, powstanie Solidarności, powódź, aż po czasy współczesne to tylko najważniejsze zagadnienia publikacji. Warto po nią sięgnąć, tym bardziej, że jest bardzo bogato ilustrowana, w m.in. specjalnie wykonane na tę okazję rysunki wagonów. (Michael Vratislaviensis)

 


/ /
moose | 2018-02-23 12:14:34
Od kiedy i gdzie dostępna?
tlen77 | 2018-02-25 22:29:03
Już jest , np. Via Nowa , Włodkowica